Før afrejse

 

  • Hvordan betaler jeg min rejse?

    Depositum og restbeløbet betaler du online på UCPA.dk. Her logger du ind med dit bookingnummer og password. Bookingnummer og password finder du i øverste højre hjørne på rejsebeviset som du har modtaget på email.

    Der kan betales med følgende kort: Dankort, VISA/Dankort, MasterCard og VISA Electron. (Bemærk: MasterCard Debit kan ikke bruges.)

    Der kan IKKE betales via Netbank.

     

  • Hvornår skal rejsen betales?

    Ved bestilling skal der betales et depositum på kr. 1000,- og dette skal betales senest 4 dage efter at bestillingen er godkendt. Hvis du har booket afbestillingsforsikring, skal dette også betales sammen med depositummet.

    Restbeløbet skal uopfordret være UCPA i hænde til den dato, som står nævnt i ordrebekræftelsen. Det er oftest 40 dage før afrejse.

     

  • Hvad kan tilkomme rejsens pris?

    Du kan supplere din rejse med:

    *Afbestillingsforsikring

    *Årsrejseforsikring

    *Skitransport på fly

    *Ekstra bagage i bussen

    Læs om de forskellige forsikringer længere nede i FAQ’en, eller kontakt os på 70 23 41 11 eller [email protected].

     

  • Hvor lang tid før afrejse skal jeg møde op?

    Ved busrejser skal du møde senest 15 minutter før afrejse. Ved flyrejser starter check-in 2 timer før afgang og gaten lukker oftest 1 time før.

     

  • Hvornår modtager jeg min voucher til UCPA?

    Voucheren vil du modtage senest 5 dage før afrejse.

     

  • Skal jeg medbringe pas til rejsen?

    Ja. Der kan forekomme paskontrol i Frankrig og de andre lande, UCPA opererer i.

     

  • Må vi nyde medbragte madpakker og drikkevarer i bussen?

    Du må gerne medbringe egen mad, men husk at maden skal nydes i de forskellige pauser i løbet af turen, af hensyn til de andre gæster.

    Drikkevarer må gerne nydes, og du får også mulighed for at købe dette i bussen.

     

  • Hvor meget bagage må jeg have med i bussen?

    Af hensyn til plads og bussens sikkerhed må du max. medbringe:

    *1 kuffert/taske

    *1 par ski eller 1 snowboard

    *1 par ski/snowboard støvler.

    Da skiposer pakkes separat i en skiboks, må skiposen ikke fyldes med eksempelvis skitøj.

    Alt i alt er der en vægtgrænse på 25 kg!

    Derudover må der medbringes ét styk håndbagage som kan være i hattehylden.

    Der er mulighed for at købe ekstra bagage for 400 kr.

    NB: Vi anbefaler at bruge sportstasker fremfor kuffert.

     

  • Kommer vi til at sidde sammen I bussen?

    Ja, hvis I er booket ind på samme rejsebevis, eller har nævnt det i bookingen.

     

  • Er der tæpper og puder i bussen?

    Nej. Det anbefaler vi, at I selv medbringer.

     

  • Er der sovebusser?

    UCPA udbyder ikke ture med sovebusser, fordi de ikke lever op til kravene efter at reglerne blev skærpet i Tyskland i 2005.

    UCPA stiller sikkerhed i højsædet, og det er ikke forsvarligt at sende sovebusser af sted.

     

  • Hvornår modtager jeg flybilletten?

    På alle flyafgange gælder dit rejsebevis som billet.

    Husk at medbringe pas. Vi anbefaler, at du møder i lufthavnen 2 timer før afrejse.

     

  • Hvor meget bagage må jeg have med i flyet?

    Man må typisk medbringe 15 kg plus 5 kg håndbagage pr. person på alle ruter. Dog kan der være enkelte undtagelser.

    Vægten af skistøvler medregnes i bagagen, hvis ikke der betales skitillæg. Har du betalt skitillæg, må du medbringe ski og støvler udover den fastsatte bagagemængde. Husk at bestille det i forvejen.

    Skitillæg koster 400 kroner.

     

  • Vi kører selv på ferie, og vil gerne vide hvornår vi kan komme ind i på centeret, så vi kan planlægge køreturen derefter?

    I kan typisk komme ind på centeret efter kl. 17 på ankomstdagen. Dette kan dog variere lidt fra destination til destinationm, og alt afhængigt af hvor I skal bo.

    Adressen og kørselsvejledningen kan du finde på vores hjemmeside under fanen “find vej”.

     

  • Vi kører selv på ferie. Hvordan får vi information når vi er kommet frem?

    Inden afrejse vil I få informationer via email. Hvis vi har en guide på stedet vil i blive kontaktet af dem.

    Alt det praktiske om ugens forløb får I på centeret. Søndag vil der være informationsmøde med alt det praktiske, også med hensyn til undervisningen.

     

  • Hvad skal jeg selv medbringe når jeg skal bo på centret?

    Det vigtigste er at huske håndklæder og praktisk tøj til den aktivitet du skal lave.

     

  • Jeg er blevet syg og har afbestillingsforsikring. Hvad gør jeg?

    Afbestilling skal meddeles til UCPA snarest muligt og inden rejsens påbegyndelse. Når vi har modtaget din meddelelse, får du en skriftlig bekræftelse fra os, som du kan anvende i forhold til dit forsikringsselskab.

    Ved afbestilling skal lægeerklæring sendes til [email protected].

     

  • Jeg skal aflyse rejsen, men har ingen forsikring. Hvad så?

    Prisen på afbestillingen afhænger af, hvor tæt på afrejse vi er.

    *  Afbestilles rejsen mere end 60 dage før afrejse, mistes depositum.

    *  Afbestilles rejsen mellem 30 og 60 dage før afrejse, mistes depositum + 50% af rejsens totale pris.

    *  Afbestilles mindre end 30 dage før afrejse, mistes hele rejsens pris.

    Ved afbestilling af en pakkerejse indeholdende liftkort, indgår værdien af liftkortet i pakkerejsen, og liftkortet kan ikke refunderes separat.

    Læs mere under rejsebestemmelserne eller ring til os.

     

  • Hvornår modtager jeg min forsikringspolice?

    Har du tegnet en rejseforsikring, vil du modtage forsikringspolicen i ugen optil afrejse.

     

Generelle spørgsmål om UCPA

 

  • Hvorfor er det så billigt?

    Det er billigt – og man får rigtig meget for pengene. Prisen kan holdes nede fordi UCPA altid har været en non-profit organisation. UCPA har over 85 centre verden over. Derfor kan de købe de udstyr til nogle rigtig fordelagtige priser.

    Fællesskabet er vigtig på UCPA. Man spiser sammen, laver de valgte aktiviteter sammen og man hygger sammen. Dette betyder også, at man altid rydder op efter sig selv, både efter maden og inde på værelset.

    Kvaliteten af værelserne varierer meget fra center til center. Men man skal ikke forvente 5 stjernede hoteller.

    En blanding af stordriftsfordele, smarte løsninger og at målet ikke er at tjene på vores kunder, gør at priserne holdes lave.

     

  • Hvad skal jeg selv medbringe?

    Du skal selv medbringe håndklæde, sæbe, (evt. skihjelm), tøj. Resten vil være inkluderet.

    Der vil også være sengetøj, men du kan tage et tæppe med, hvis du er bange for at deres sengetøj ikke er nok til at holde varmen.

     

  • Kan vi bo på værelse sammen?

    Der er mulighed for at bo på værelse sammen. Det kan I ønske når i booker. Det betyder dog ikke at I kan være sikre på at få et værelse for jer selv. En del af konceptet er også at lære andre nationaliteter at kende.

    Man bor typisk 4 personer på et værelse. Dette kan dog variere fra center til center.

     

  • Kan jeg booke et dobbeltværelse?

    Nogle steder vil det være muligt at booke dobbeltværelser, hvis det er ledigt. Ring til os på 70 23 41 11 og hør om det kan lade sig gøre, der hvor du skal hen.

     

  • Vil jeg komme på hold med alle mine venner?

    På aktiviteterne er holdene organiseret, så dem der er på samme niveau vil komme til at være på hold sammen. Så får man så meget ud af undervisningen som muligt. Det er muligt at gå niveauer ned for at stå sammen med en ven, men det vil vi ikke anbefale, fordi du så går glip af rigtig gode lektioner.

     

  • Min ven er boarder og jeg står på ski. Kan vi komme på hold sammen?

    Skiers og boarders er altid i forskellige grupper. Dette er på grund af selve farten man holder når man kører, og fordi teknikkerne er helt forskellige fra hinanden. Det vil ikke være muligt for en instruktør at oplære begge.

     

  • Jeg har mit eget udstyr. Skal jeg tage det med?

    Du er meget velkommen til at medbringe dit eget udstyr. Vi anbefaler dog kun, at du gør dette, hvis du har noget helt særligt udstyr du skal bruge. Centrene har ganske fornuftigt udstyr som passer 90% af alle deltagerne.

     

  • Hvad er ikke inkluderet i prisen?

    Skihjelm er ikke som udgangspunkt inkluderet, da centrene ingen har. Eller fordi de få, de har oftest er givet ud til folk på freestyle-kurser (ski/snowboard).

    Der vil dog være mulighed til at leje det i byen til en lille sum. Dette vil centeret kunne være behjælpelig med på destinationen.

     

  • Hvor meget forplejning er inkluderet?

    *Morgenmadsbuffet + frugt

    *Frokostbuffet + frugt + isbuffet

    *Snack om eftermiddagen

    *Aftensmadsbuffet + ostebuffet + isbuffet

     

  • Jeg er allergiker eller vegetar. Hvordan gør jeg med maden?

    Der er altid en udmærket salatbar fra dag til dag, men udbuddet er dog begrænset.

    Ved allergi, kontakt UCPA Danmark på mail eller telefon senest 3 uger inden afrejse og vi vil sørge for en ordning.

     

  • Er der WIFI på centeret?

    Ja, der vil være fri WIFI på centeret. Koden vil blive udleveret i receptionen eller af guiden. Kvaliteten varierer fra center til center. Der vil oftest kun være WIFI i fællesområderne.

     

Under og efter rejsen

 

  • Hvordan kommer jeg fra lufthavnen til destinationen?

    UCPA sørger for transporten. Alt afhængigt af hvor mange, der skal fra lufthavnen til destinationen, bliver du transporteret med bus, minibus eller taxa. Enten vil der være en UCPA-guide, eller så vil I blive informeret inden afrejse, om hvad I skal gøre.

     

  • Hvornår får vi hjemrejsetidspunktet at vide?

    Hvis du er kommet med vores busser så vil i senest dagen før blive oplyst af guiderne eller via en sms, hvornår og hvor bussen vil køre. Der vil være opdateringer i løbet af dagen, hvis der sker ændringer. Ændringer kan forekomme, alt afhængig af hvordan buschaufførens tur forløber sig derned, da de skal have 9 timers hviletid inden de må køre igen.

     

  • Vi kører selv på ferie. Hvordan finder vi stedet og guiden?

    I materialet findes kontaktinformationer på guiden, samt centerets adresse og nummer.

     

  • Jeg har glemt min yndlingstrøje på hotellet eller i bussen. Hvad gør jeg?

    Du kontakter os via mail på [email protected] eller telefon på 70 23 41 11.

    Vi beder guiderne og busselskaberne om at eftersøge den tabte genstand. Finder vi den, bliver den sendt hjem til Danmark og videre til dig pr. efterkrav + et gebyr på kr. 120.

     

  • Hvad gør jeg med min bagage på ankomstdagen, når jeg ikke kan komme ind på min lejlighed/værelse før kl. 17?

    Guiderne/centeret sørger for, at der vil være et sted hvor du kan opbevare din bagage på ankomstdagen, indtil du kan komme ind i din lejlighed/værelse. Det samme gælder på afrejsedagen.

    UCPA fraråder at du efterlader værdisager, da der kan være mange mennesker fra forskellige selskaber der har adgang til lokalet.

     

  • Hvornår kan vi komme ind i på centret?

    Vores målsætning er at have værelserne klar på ankomstdagen senest kl. 17.00.

    På afrejsedagen skal værelserne forlades fra morgenstunden, typisk mellem kl. 09.00 og kl. 10.00.

     

  • Skal der lægges depositum for lejligheden?

    Der opkræves et depositum på mellem 100 og 150 euro per person. Dette gælder som sikkerhed for både værelset og det lånte udstyr. Dette kan gives i kontanter, og i nogle tilfælde i form af pas/kørekort.

    For grupper gælder særlige regler for betaling af depositum. Reglerne vil fremgå af det udsendte materiale.