Dag 2 – Dolphin House
Afrejse om morgenen eller tidlig eftermiddag. Vi foretager vores første to dyk ved Shaab el Erg, som ligger 10 sømil nord for Hurghada. Denne spørgsmålstegnformede ø er hjemsted for en smuk koralhave. Stedet er ideelt til et genoptræningsdyk, som giver os mulighed for at tjekke gruppens niveau. På dette sted (også kaldet Dolphin House) er det ikke ualmindeligt at møde delfiner … Første nat på havet.
D3 – “Global” sted
Dyk på Global-stedet, tæt på Jubalstrædet, 9 sømil længere mod nord, hvor vi kan se accroporaborde, der besøges af mange revfisk. De heldigste vil kunne observere skildpadder, og hvorfor ikke leopardhajer. Overnatning for anker.
Dag 4 – Shab Abu Nuhas Reef
To dyk på Shab Abu Nuhas-revet, 2 sømil nord for Shadwan Island, hvor 4 vrag ligger på 20 meters dybde. Vi dykker på 2 vrag efter eget valg mellem Giannis D, Carnatic, Chrisoula K eller Seastar. Vragene, der er koloniseret af Zobarber, muræner, papegøjefisk eller stenfisk, vil forbløffe os. Fjerde nat på båden.
Dag 5 – “Ras Mohamed”-stedet
Dagens program omfatter Ras Mohamed, et af de mest bemærkelsesværdige steder i Det Røde Hav. Det blev klassificeret som et havreservat i 1980’erne og er hjemsted for et væld af koralfauna og -flora. Vi foretager dagens to dyk på dette enestående sted med sine pletter og hulrum, sine svimlende faldgruber dækket af hvide, lyserøde og lilla alcyonarier, hvor der svømmer et væld af revfisk rundt.
Dag 6 – Shaab Ali Plateau
På Shaab Ali-plateauet, på vej tilbage til Hurghada, ligger vraget af Thistlegorm, et britisk militærskib, der blev sænket i 41. Meget overraskende, man kan endda se 2 lokomotiver ligge på sandet i nærheden af skibet… Farvestrålende alcyonarier, Zombier, kuglefisk og glasfisk forbedrer vores dyk. 6. nat om bord.
D7 – Sidste dyk mod Hurghada
Et eller to valgfrie dyk er mulige (betales på stedet) på de mange steder, vi passerer på vej tilbage til Hurghada (begrænsede dyk afhængig af tidspunktet for afgang på D8). 7. og sidste nat om bord på båden i Hurghada-bugten.
Dette program er givet som en indikation. Det kan ændres eller justeres afhængigt af tekniske kriterier, sikkerhedskrav eller vejrforhold på det pågældende tidspunkt. I så fald er det kun UCPA’s personale, der er bemyndiget til at træffe de nødvendige beslutninger.